کد خبر: 1226322
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جوان آنلاین: پس از هشدار انصارالله برای شروع دور جدید حملات علیه کشتی‌های صهیونیستی و حامیان غربی آن، یمنی‌ها یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ با موشک‌های مناسب مورد هدف و اصابت قرار دادند. حملات دامنه‌داری که ناو هواپیمابر امریکا را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت تا بعد از چهار ماه دریای سرخ را ترک کند. 
جنبش انصارالله که در شش ماه گذشته با عملیات موشکی و پهپادی در دریای سرخ، تردد کشتی‌های صهیونیستی را از این آبراه بین‌المللی متوقف کرده است، اکنون نوک حملات خود را به سمت کشتی‌های امریکایی و انگلیسی نشانه رفته است. در تازه‌ترین تحول امنیتی، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه جمعه از هدف‌گیری یک نفتکش انگلیسی در دریای سرخ توسط نیروی دریایی ارتش این کشور خبر داد. به گزارش المیادین، یحیی سریع تأکید کرد: «این نفتکش انگلیسی را با تعدادی موشک مناسب دریایی هدف قرار دادیم که منجر به اصابت به آن شد.» یحیی سریع همچنین گفته که نیرو‌های مسلح یمن یک پهپاد MQ۹ امریکایی را که در حریم هوایی استان صعده مشغول اقدامات خصمانه بود، سرنگون کردند. این عملیات موشکی در روزی انجام شد که ناو هواپیمابر امریکا پس از چند ماه استقرار در دریای سرخ، مجبور شد این منطقه را ترک کند؛ اقدامی که واکنش کنایه‌آمیز رهبران صنعا را در پی داشت. محمدعلی الحوثی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی امریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: «اگر امریکا مدعی کاهش عملیات نیرو‌های مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است، برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.» وی افزود: «اگر امریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت‌الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیرو‌های ما باشد.» روز جمعه نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یواس‌اس دوایت دی آیزنهاور» و ناوشکن «یواس اس گریولی» پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند. امریکا برای مقابله با حملات موشکی انصارالله این ناو‌ها را به دریای سرخ آورده بود تا شاید امنیت کشتی‌های اسرائیلی را تضمین کند، اما با وجود ده‌ها حمله به مناطق مختلف یمن، کاری از پیش نبرد و انصارالله کماکان در حمایت از مردم فلسطین، به عملیات خود ادامه می‌دهد. خروج ناو‌های امریکایی از دریای سرخ، نشان می‌دهد که موازنه بازدارندگی امریکا در منطقه از بین رفته است که حتی از پس انصارالله هم بر نمی‌آید. 
 
 حمله موشکی حزب‌الله به سربازان صهیونیست 
حزب‌الله لبنان هم در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه، از حمله جدید موشکی به سربازان رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد. به گزارش الجزیره، حزب‌الله روز شنبه اعلام کرد: محل استقرار سربازان دشمن در غرب شهرک «شومیرا» در منطقه الجلیل غربی را با موشک هدف قرار دادیم. حزب‌الله تأکید کرد این حمله در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور آن است. همچنین، رهبران حزب‌الله بار دیگر به دشمن صهیونیستی هشدار دادند که نمی‌تواند در برابر گروه‌های مقاومت دستاوردی داشته باشد. به گزارش اسپوتنیک، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله روز شنبه در سخنانی گفت: رسیدن پهپاد‌های رزمی مقاومت به عمق عکا، بیت هلل، عرب‌العرامشه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که این پهپاد‌ها قدرت عبور از تمام سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را دارند. وی تأکید کرد: تجاوز به غیرنظامیان لبنانی معادلات را تغییر نخواهد داد و منجر به بازگشت شهرک‌نشینان به خانه‌های‌شان نمی‌شود و دشمن را از واقعیت شکست خارج نخواهد کرد. شیخ قاووق اضافه کرد: جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن تنها در صورت توقف تجاوز‌ها علیه غزه، متوقف خواهند شد. این عضو حزب‌الله افزود: «کمک‌های نظامی امریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویقی برای گسترش دایره جنگ در منطقه است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار